TONIGHT'S GONNA BE A GOOD NIGHT

phu, vilken vecka! På måndagen gjorde jag ett besök hos tandhygienisten, där jag dessutom fick den trevliga överraskningen att jag numera måste betala då jag är där, huja. 360 svenska kronor fick jag hosta upp, enbart för att gapa och låta dem peta och pensla litegranna. Värt. Dessutom var det pengar jag fått i födelsedagspresent, himla roligt att spendera dem hos tandläkaren liksom. Nåja, det ska väl också betalas. Tisdagen var verkligen inte min dag alls. Till en början så missade jag bussen, så jag blev så illa tvungen att promenera till stan. Sådär lagomt kul att promenera i typ -20 grader då man varit så klok och valt strumpbyxor och kjol (utan att kika på termometern innan, bör tilläggas. Smooooooth). Svinigt kallt, jag hade frost i både håret och ögonfransarna, såg ut som en riktig isdrottning. Himla snyggt. Tog mig iallafall till tandregleringen, där jag får veta att dem gett mig fel tid och jag har kommit en hel timme för tidigt (kunde ju visserligen varit tvärtom), så det var bara att sitta i väntrummet och bläddra i Frida-tidningar. Sen fick jag då komma in, och fick dagens enda bra nyhet: tandställningen åker väck inom några månader, hallelujah. Sen promenerade jag iväg mot stan och tittade i lite butiker. Anna ringer och ber mig ta bussen till Åke Eriksson, för de var där med bilen. Tog bussen. Väl på bussen inser jag att jag sitter på fel buss, kliver av på första bästa hållplats och ska gå över vägen. Väl över vägen och uppe på trottoaren drar jag ju världens praktvurpa, trodde nästan att jag brytit något där ett tag. Men så var inte fallet, drog bara på mig ett enormt blåmärke. Sen tog jag mig till Åke Eriksson till slut. Annars var kvällen rätt bra i övrigt, höll mer eller mindre på att bryta ihop framför Sofias änglar, grät som om det inte fanns någon morgondag. Födelsedagen var iallafall fantastisk, fick superfina presenter, bland annat Norrbottensringen som jag så länge velat ha. Sedan blev det även ett par skor, pengar, blommor osv.

Ikväll blir det en första klassens chillkväll, har redan tryckt pizza och sen blir det hockey och öl, himla trevligt! Nu ska jag kila ner till konsum och köpa något att förtära till hockeyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0