MAD WORLD

Har hade man tänkt ta sig en liten sovmorgon, men icket. Kring 08.30 ringde mobilen, som jag yrvaket svarade. Och ansträngde mig för att inte låta som att jag precis vaknat. Vilket tydligen inte lät så övertygande, för en utav de första frågorna var "du låg väl inte och sov?", varpå jag svarade (i det mest vakna och övertygande tonfall jag kunde frammana) "neeeeeeej, jag har varit vaken ett tag".

Annars blev ju mitt kvällsfika, som råkade utvecklas till en nattmiddag, typ. Men himla gott var det, och min smått vansinniga hunger stillades. Jag slängde ihop potatis- och purjolökssoppa (eller ja, jag värmde utav den vi hade i kylen), 2 ostmackor, en apelsin, ett stort glas juice och såklart en liten "efterrätt". Hoppade dock över mackorna, med motiveringen "vill ju inte vara för mätt då det är dags för efterrätt", som kvällen till ära var snickerskaka och kolasnittar. Som jag inte heller hann äta upp, om man räknar bort en tugga eller två då jag somnade gott. Och vaknade upp ovanpå två mosiga snickerskakor. Det lustiga är att jag inte hittat några chokladfläckar ännu, så jag får väl en trevlig överraskning senare.

Nu har jag iallafall hunnit ta en dusch och slänga in en laddning tvätt i maskinen, så nu ska jag kolla bussar och till sist ska jag faktiskt, bara några dagar senare än tänkt, jobba på CVt så att det är gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0