INTRODUCTION

Nu vore väl en grundlig presentation i sin ordning, eller?

Lystrar under namnet Ida. Åldern är, så att säga, en värdslig sak. Är förtjust i många saker, men det som fångar min uppmärksamhet som mest är musik, mode, film, tv, böcker, hockey, matlagning och bakning för att nämna några saker. Att säga att min musiksmak är blandad är något utav en underdrift. Du hittar nog det mesta i min musikblandning skulle jag tro, med undantag för dansband, opera och de tyngre formerna av hårdrock. Men som sagt- det mesta går att hitta. Har en Spotify-lista i tankarna med en salig blandning av det jag i nuläget lyssnar mest på, måste bara slå slag i saken och skapa den också. Annars ska jag väl beskrivas som en glad och lite lätt flamsig livsnjutare som dansar fram på rosa moln. Nej, riktigt så cheesy ska vi väl inte vara. Men det stämmer ändå rätt bra.

Tv-serier är något utav en hang-up, följer serier av alla de olika slag. Realityserier är ju mer eller mindre livsfarliga, särskilt de som MTV ständigt ploppar fram. Top Model är ju en riktig sköning. Och, musiknörd som jag är, Idol har blivit något utav en tradition. Sen så får vi ju inte glömma Svenska Hollywoodfruar, särskilt med underbara Maria Montazami i spetsen. De andra är jag inte särskilt brydd om. Annars är det Amerikatt för hela slanten- Gossip Girl, Grey's Anatomy, How I met your mother, The Big Bang Theory, One tree hill, Glee och nyförvärvet Criminal Minds, som enligt undertecknad är den bästa kriminalserien som kan ses i dumburken. CSI kan ju slänga sig i väggen och de miljoner brittiska kriminalare som finns till servering är inte riktigt min kopp te. Och ska man prata tv-serier blir det väl en ganska naturlig övergång till film. På den fronten är det lite mer kräset, men till favoriterna räknar jag Moulin Rouge, Nyckeln till frihet, Up in the air, Sweet home Alabama och The Bucket List. Det mesta går hem, även om skräckgenren inte brukar tilltala mig, då jag är av ganska lättskrämd natur.

Så, då har jag bjussat på en kortare sammanfattning av mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0