GLEE

Måste ju passa på att komma ikapp lite i Glee, jobbigt att de ändrat så att det nu sänds på TV400, en kanal vi givetvis inte har, istället för TV4 som det var tidigare. Men då kan man ju tacka högre makter för internet. Är just nu inne på avsnitt #4 som heter Duets, och som man kanske förstår så gör dem duetter i detta avsnitt. Kikar just nu på då Sam Evans/Chord Overstreet och Quinn Fabray/Dianna Agron kör Lucky som i vanliga fall görs av Jason Mraz och Colbie Caillat. Finfin duett, både originalet och covern, och Sam och Quinn är söta ihop. Är dock inte helt överförtjust i Sams blonda pottfrisyr, men de kanske gör något åt den längre fram. Fingers crossed.

Insåg nyss att jag än en gång lyckats gå hela dagen utan att äta något, om man räknar bort glassen. Gissa om jag är hungrig just nu?! Har hört rykten om att det blir palt till middag, inte mig emot! Trots att vi lyckats klämma in tre eller fyra paltmiddagar, plus någon enstaka lunch, där i Malmö. Men vad gör det? Palt är ju trots allt king.

Har ett godissug som är out of this world just nu. Alltså jag tror inte ni förstår, jag såg en bild på en godisskål fylld av en massa godis, sura, syrliga, choklad- ja, typ allt jag gillar. Trodde jag skulle börja gråta. Och klantarslet, också känt som jag själv, har såklart lyckats packa plånboken i den andra väskan, så jag är utan cash. Och bankkortet är ju av och jag har inte hunnit (läs: orkat) gå in på banken och fixa ett nytt. Åh, vilka i-landsproblem man kan ha alltså. Lyckligtvis bakade jag ju både igår och i förrgår, så jag har både snickerskakor och kolasnittar. Sen har jag ju min glass, och jag såg minsann en hel ask med mörk choklad. Ost och kex är jag också sugen på. Och nog har vi ost i kylen alltid. Då är det bara att hoppas att vi har vanliga Digestivekex, de sockerfria smakar, på ren svenska, bajs. Ingen höjdare alls. Såg att någon skrev något i stil med "är det någon som bestämt att allt onyttigt ska vara gott eller är det bara ett lustigt sammanträffande?". Kan ju inte annat än hålla med. Det känns lite som dagarna då det ser lite halvrisky ut, som att det kan bli regn, men man struntar i ta med paraplyet, och så börjar det spöregna. Som den där gången i Malmö då jag, faster och kusin var i parken och skulle gå hem och helt plötsligt så öppnar sig himlen och typ allt regn som inte kommit på flera veckor kom på en endaste gång. Jag fick stå över badkaret och krama vatten ur håret och min tröja. Notera att det är knappt 5 minuters promenad från parken och vi hade hunnit ungefär halvvägs. Kändes väldigt amerikanskt, ni vet som det blir i filmer, det börjar ösregna sådär mycket så att de blir sjöblöta på två sekunder. Enda skillnaden var väl att de inte brukar försöka lära sina 5-åriga kusiner att cykla, utan det brukar snarare en rejäl make-outsession istället. Finns ju många klassiska "hångel-i-regnet-scener" (eller så klassiska är de väl kanske inte, men jag minns dem iallafall) kysscenen i första Spiderman-filmen då han hänger uppochned, slutet i A cinderella story, scenen i OC säsong 2 då Seth ska fixa TVn (iklädd en Spidermanmask, av någon anledning), fastnar i någon sladd, ramlar och hänger uppochned (låter det bekant? Hehe) och scenen i One tree hill i säsong 1 då Nathan och Haley står utanför ett hus i ösregnet. Minns inte riktigt vad som hände, men jag vill få det till att dem bråkar. Och avslutar såklart med en passionerad kyss. Funkar alltid i Tinseltown.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0