JOLENE

Hepp, blev inga Grammys för John Mayer i år. Synd, han förtjänade verkligen lite cred för sitt arbete. Nåja, helt lottlös blev ju inte Battle Studies, det blev faktiskt en Grammy åt Chad Franscoviak och grabbarna som stod bakom mixningen av albumet. I övrigt så var det alla uppträdanden som var mest spännande. Bob Dylan, Mumford & sons och Avett Brothers var helt fantastiska. Hyllningen till Aretha Franklin som öppnade showen var underbar. Smått oväntade kombon Cee Lo Green och Gwyneth Paltrow överraskade stort, kvinnan kan ju sjunga! Fast då jag redan sett henne i Glee så visste jag redan att hon besatt en mer än skaplig sångröst. Mitt favoritframträdande var dock signerat John Mayer, Norah Jones och Keith Urban. De gjorde en helt underbar version på Jolene, som en hyllning till Dolly Parton som föregående kväll ärades med Lifetime Achievement Award. Allt klaffade- det delikata gitarrspelet, de fina stämmorna och samspelet mellan de tre Grammybelönade artisterna. Och jag har sagt det förut, och är villig att säga det igen: John Mayer och Keith Urban är helt fantastiska tillsammans. Detta var tredje eller fjärde gången de spelade tillsammans, och fler gånger verkar det bli. Redan i Mars eller April, minns inte vilket, ska de medverka på ett välgörenhetsevent i Las Vegas, anordnat av golfspelaren Tiger Woods. Här hittar ni deras framträdande av Jolene. Tyvärr lämnar kvalitén en hel del att önska, gör det inte någon rättvisa över huvudtaget, men tyvärr är det enda klippet som finns på YouTube i nuläget. Och om någon nu tvivlar på att John Mayer och Keith Urban är helt formidabla tillsammans så föreslår jag att ni tittar på detta, från deras gemensamma konsert på The Gorge i Quincy, Washington. Är inte säker, men att döma av det jag hör tror jag att de spelade Crossroads. Gillar att de växlar mellan varandra, att de kör 4 takter var, det ger lite spänning och dimension till ett annars otroligt långt solo. Har försökt räkna hur många fyror det rör sig om, men jag tappar alltid räkningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0