MONDAY

hej hej hallå från sjukstugan! Här varvar vi förkylning, magsjuka och feber i en härlig mix. Eller ja, kanske mindre härlig mix. Så här blir det inte många knop gjorda. Dagens största kraftansträngning: förflytta sig mellan sängen och TVn. Ja, ni fattar. Slappt är ordet. Men å andra sidan, jag är sjuk, då får man ta det piano. Om inga oväntade förändringar sker ska jag faktiskt pysa till Luleå i några timmar imorgon, mest bara för att agera sällskapsdam. Blir tokig av att bara sitta inne och inte göra nånting, det kliar i fingrarna. Igår pallrade jag mig ut på en rejäl långpromenad i solen, så himla skönt! Musik i öronen, solglasögon på näsan och en vovve som sällskap. Perfekt! Dessvärre kändes det ju lite trist att jag skulle vara sjuk just denna helg, då miljoner saker var inplanerade. Dessutom hade jag tänkt åka ut på en skidtur igår, och det hade varit helt perfekt- vädret var underbart, precis lagomt kallt och soligt. Men nej, just då passar det ju fint att bli sjuk tyckte mitt immunförsvar. Tack för den.

Nej, nu ska jag återgå till min långtidsplanering framför TVn och zappa runt litegrann, och sen 21.30 ska jag se Modern Family, en ny favorit som alltid får mig att dra på smilbanden (läs: skratta högt). Och medans detta görs ska jag sitta i Lotusställning och upprepa "jag är inte sjuk, jag är inte sjuk, jag är inte sjuk". Om det kommer att fungera? Nobody knows. Dum lär jag ju se ut, men den bjuder jag på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0