GITARRER

Jag är otroligt fascinerad av musiker överlag, hur de kan skapa så mycket med så lite. Så givetvis kan jag ju inte låta bli att beundra och såklart fascineras över John Mayer och hans smått magiska hand med gitarrer av alla de olika slag. Jag är i vanliga fall ingen expert på instrument alls, i synnerhet inte gitarrer. Med nöd och näppe så kan jag peka ut en Fender Stratocaster och en Gibson Les Paul. Men that's it. Men, genom min beundran av John Mayer så har mina gitarr-kunskaper utökats litegrann. Inte mycket, men litegrann. Inom John Mayer-kretsar är gitarrerna minst lika viktiga som musiken själv. Det är till och med så att man nästan kan förutse vilken låt som kommer härnäst bara genom att titta på vilken gitarr han har i handen. The Black1, Ernie Ball, the Monterey strat osv. The Black1 är väl den mest kända av hans gitarrer som de flesta brukar kunna peka ut ganska snabbt.

Sitter just nu och lyssnar på då han berättar the story om The Black1, och även om jag inte begriper så mycket gitarrsnack så är det ändå spännande att lyssna på! Nu hann jag tyvärr klicka bort del ett, men här finns iallafall del två, den första delen borde ju finnas där i närheten någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0